الحاق موضوع شرکت

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (تعداد رای 3)

تلاش برای ارتقا و رسیدن به بازار های و جایگاه های جدید برای شرکت ها و ورود به فرصت های مختلف گاها باعث می شود شرکت های ثبت شده هر چند در اساسنامه خود شرایط و موضوعات مختلف را در راستای یک موضوع پیش بینی نموده اند اما در شرایطی مجبور شوند به این بند ها و موضوعات پیش بینی شده مواردی را الحاق نمایند.

تفاوتی ندارد شما برای موضوع شرکت خود چه گزینه هایی را در نظر گرفته اید و یا چه عملیاتی در موضوع اصلی شرکت خود انجام می دهید تغییر موضوع شرکت و یا کم و زیاد شدن موارد موضوعی شرکت نشان دهنده پویایی و جریان سالم و رو به رشد و توسعه در شرکت ها می باشد.

برای اینکه موضوعی به موضوعات قبلی شرکت در اساسنامه اضافه شود باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود و این مسئله را تصویب و اداره ثبت شرکت ها را هم از جریان تغییر موضوع اطلاع نموده تا تغییرات لازم اعمال شود.

مجمع عمومی فوق العاده ابتدا باید این موضوع را تصویب نماید و سپس در صورتجلسه ای بند های جدید را اعلام و مشخص نموده و همه سهامدارن و یا شرکا شرکت با ذکر میزان سهام و یا سهم الشرکه خود این صورتجلسه را تایید و امضا نمایند.

باید در هنگان تغییر و الحاق بندی به موضوعات شرکت به این نکته توجه شود که برخی از موضوعات و بند های شرکت نیاز به دریافت مجوز دارند . بنابراین قبل از اقدام برای الحاق بند موضوع شرکت باید مجوز های لازم دریافت شود. همچنین موضوع جدید و الحاقی شرکت نباید از موضوعات غیر قانونی و غیر متعارف با قانون تجارت ایران باشد در غیر اینصورت امکان ثبت ان وجود ندارد.

سپس باید صورتجلسه تنظیم شده به همراه یک کپی از آگهی تاسیس شرکت و روزنامه رسمی تاسیس شرکت و در صورتیکه تغییراتی قبلا وجود داشته روزنامه اخرین تغییرات را با کپی مدارک شناسایی کلیه اعضا شرکت که برابر اصل شده باشد و همچنین مجوز های لازم تهیه شده و وکالت نامه وکیل در صورتیکه وکیل الحاق موضوع را انجام می دهد به اداره ثبت شرکت ها برای اعمال تغییرات تحویل داده شود.

موضوع الحاق موضوع شرکت توسط کارشناسان بررسی می شود و در صورتیکه با موضوع اصلی شرکت و همچنین قانون و مقررات تجاری ایران منافاتی نداشته باشد تایید خواهد شد. پس از تایید و پرداخت هزینه های تغییرات شرکت این الحاقیه موضوع باید در روزنامه های رسمی و کثیر الانتشار شرکت اگهی شود و پس از ان شرایط برای فعالیت شرکت در موضوع جدید فراهم خواهد بود.

انواع موضوعات شرکت

  • موضوعاتی که اصلا امکان ثبت انها و فعالیت در انها در ایران وجود ندارد
  • موضوعات مجوزی که در واقع باید برای انجام این موضوعات مجوز از سازمان ذی صلاح اخذ شود
  • موضوعات غیر مجوزی و یا انها که نیازی به دریافت مجوز از نهاد و یا ارگان خاصی ندارند.

مدارک لازم جهت تغییر موضوع شرکت

  • ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده.
  • کپی آگهی تأسیس و روزنامه رسمی تأسیس.
  • کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات در صورت وجود.
  • کپی برابر با اصل مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت.
  • مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع الحاقیه جدید
  • وکالتنامه وکیل

نکات کلیدی در الحاق موضوع به موضوعات قبلی شرکت:

  • موضوعات تجاری شرکت با موضوعات غیر تجاری شرکت نباید با هم دیده شوند و باید تفکیک شوند
  • موضوعاتی که نیاز به مجوز دارند با ذکر شماره مجوز در موضوع اساسنامه اورده شوند
  • شرکت های تعاونی باید بصورت تک موضوعی دیده شوند
  • برای شرکت های چند منظوره می توان موضوعات گوناگون در نظر گرفت
  • در تنظیم الحاق به موضوعات شرکت تدوین موضوعات بازرگانی به عنوان حجزء لاینفک فعالیت هر شرکت تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

همواره فعالیت و موضوع شرکت به عنوان اصلی ترین هدف شرکت تلقی می شود. همه تلاش ها و ایده ها و برنامه ها و اهداف خرد و کلان شرکت در راستای موضوع شرکت می باشد به همین دلیل انتخاب نوع موضوع و بند های مرتبط با ان و تغییرات در این موضوعات و کم و زیاد شدن بند های موضوعی شرکت بسیار اهمیت دارد و شناخت  حوزه و فعالیت جدی با قوانین و مقررات مربوطه باید همراه باشد.

به یاد داشته باشید شما هر روز نیازی نیست تغییر موضوع داشته باشید و تنها با یک تنظیم اساسنامه حرفه ای می توانید تا سال ها شرایط خود را برای نداشتن تغییرات موضوعی لازم بیمه کنید. این کار تخصص کارشناسان و متخصصین ما در موسسه حقوقی ویونا است. برای انجام هر گونه تغییرات در شرکت خود با ما تماس بگیرید.